Lauko reklamos specifika – TOP6 klaidos

Taip jau išeina, kad marketingistų profesinė liga – visada atkreipti dėmesį į matomas reklamas ir suvokti jų tikslą bei jas kritiškai vertinti. Be abejo – kritikuoti lengviausia, bet ir smagiausia.

 

Kiekviena reklamos forma turi savo specifiką, todėl neatsižvelgus į tai – galime prarasti tokių reklamų efektyvumą. Tai nereiškia, kad jos visai neveikia – tiesiog jos neveikia, kaip galėtų veikti. Pateikiu, mano manymu, dažniausias pasitaikančias lauko reklamos klaidas:

 

  1. Per daug teksto
  2. Per mažas šriftas
  3. Neesminis tekstas
  4. Netestuotas maketas
  5. Netinkama vieta
  6. Nėra aiškaus tikslo

 

1. Per daug teksto 


Dažnas reklamos užsakovų noras – reklamoje pateikti kuo daugiau informacijos apie įmonę ar produktą, jo naudas, įvairias savybes. Reikėtų laikytis paprastos taisyklės – perteikti tiek teksto, kad žmogui būtų lengva perskaityti per 2-4 sekundes. Konkretus žodžių skaičius reklamoje gali priklausyti nuo pačio stendo vietos, atstumo iki stendo, bet dažnu atveju tai turėtų būti ne daugiau nei 4-5 žodžiai. Be abejo, kai kurie verslininkai siūlo ilgesnius tekstus argumentuodami, kad stendas yra prie šviesoforo, kur sustojusiuose automobiliuose vairuotojai turi 1-3 minutes „reklamos skaitymui“.

 

 

Visų pirma, kyla klausimas – ar tikrai sustoję vairuotojai „nori“ skaityti ir, visų antra, jei ir tokių yra – kiek mūsų siunčiama žinutė pasieks tokių vairuotojų nuo viso glaimo srauto? Labai abejočiau tokiu argumentu ir tokių reklamų efektyvumu (negi Jums aktualu pasiekti 1% nuo visų pravažiuojančių). Visada rekomenduoju orientuotis į masinę auditoriją, t.y. visus pravažiuojančius vairuotojus, o ne tik į sustojusius. Beje, galite paskaičiuoti, kiek automobilių per valandą pravažiuoja pro šį stendą ir kiek automobilių stovi prie šviesoforo – tokiu būdu darydami prielaidą galėsite paskaičiuoti vieno pasiekto kliento kainą.

 

 

2. Per mažas šriftas

 

Kita dažna problema lauko reklamose – per mažas teksto šriftas. Kuriant lauko reklamos maketus geriausia nusifotografuoti lauko reklamos stendą iš kelių šimtų metrų ir ruošiamos reklamos maketus komponuoti į tokią nuotrauką. Taip arčiausiai tikrovės matysite, kaip Jūsų lauko reklama atrodys tikromis sąlygomis.

 

 

 

Deja, bet net patyrę dizaineriai nepaiso tokios taisyklės ir maketuoja neįsivaizduodami aplinkos, kur ši reklama bus rodoma. Beje, šis patarimas naudingas ir vertinant kitus vizualinius sprendimus (automobilių apipavidalinimą, plakatus parduotuvėse, interneto banerius ir t.t.).

 

3. Neesminis tekstas 

 

Kita dažna klaida – klaidingai sukonstruotas reklaminis tekstas, t.y. rodomi neesminiai žodžiai. Visada patariu raštu pasirašyti reklaminės kampanijos tikslą bei tą tikslą išpildančių daugybę komunikacijos žinučių, ir tik tada išsirinkti arčiausiai tikslo esantį tekstą.

 

 

 

 

4. Netinkama vieta

 

Kai kurie reklaminiai stendai yra tiesiog per toli nuo potencialių klientų akių ir jų nevertėtų užsakyti net jei siūloma labai labai maža kaina. Maža kaina susigundę klientai pamiršta apie gamybos išlaidas bei neskaičiuoja vieno kliento kainos. Vieno kliento kainą galima paskaičiuoti pamatuojant realiai arba darant prielaidą apie reklamos pasiekiamumą/matomumą (paskaičiuojant praeinantį/pravažiuojantį srautą ir darant prielaidą, kiek iš jų gali matyti mūsų reklamą).

 

 

5. Nėra aiškaus tikslo

 

Dažna apskritai komunikacijos veiksmų organizavimo problema – aiškaus kampanijos tikslo nebuvimas. Visada skatinu klientus aiškiai ir tiksliai įsivardinti reklaminės kampanijos tikslus. Pradžioje padėtų įsivardinimas, ar tai įvaizdinė reklama (pvz. skirta didinti žinomumą ar stiprinanti žinią apie mūsų brend‘ą), ar tai pardavimus skatinanti reklama (pvz. orientuota į srautų didinimą į fizines parduotuves ar pardavimų didinimą svetainėje). Įvaizdinė reklama paprastai turi užduotį mintimi, vizualu, žodžiais atkreipti dėmesį ir perteikti bei stiprinti mūsų norimą įmonės/prekės ženklo įvaizdį/poziciją. Į pardavimus orientuota reklama dažniausiai atkreipia dėmesį pardaviminėmis žinutėmis/vizualais („Akcija“, „Nuolaidos“, „Išpardavimas“, „Nuolaidos kodas“ ir t.t.). Reklamoje dažnai sunkiai suderinami abu tikslai.

 

6. Netestuotas maketas

 

Išsirinkus kelis ar vieną tinkamą reklamos maketą, dažnai pamirštama nuomonę pasitikrinti pas nesusijusius asmenis (ne tarp Jūsų įmonės darbuotojų, nes jie turi savo nuomonę apie Jūsų prekės ženklą/įmonę, kuri greičiausiai skiriasi nuo kitų vartotojų). Idealiausia, jei trumpai parodytumėte nuotrauką su reklamos stendu ir Jūsų maketu keliems su Jūsų verslu nesusijusiems asmenims ir paklaustumėte, kokius jausmus sukelia reklama, ką jie galvoja matydami tokį vaizdą, apie ką buvo reklama, koks buvo parašytas tekstas ir kokia vizualizacija. Net keli tokie atsakymai gali padėti išvengti grubių klaidų, kai Jums tinkamai atrodantis maketas iš tiesų vartotojams yra nesuprantamas arba kelia ne tas emocijas, kurių pageidavote.

 

 

Domina marketingo konsultacija lauko reklamos klausimais? Skambinkite +370 675 32362 arba rašykite reikia@marketingo.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *