Užklausos formos internete: ilgos ar trumpos?

uzklausos formu kurimas patarimai internete
  • Kokio ilgumo daryti užklausos formą?
  • Kaip atrasti aukso vidurį tarp noro surinkti kuo daugiau informacijos ir kuo didesnio užpildytų užklausų skaičiaus?
  • Ar daryti skirtingas užklausos formas mobile ir desktop įrenginiams?

Panašūs klausimai kuriant užklausos formas kyla ir man. Dalinuosi savo įžvalgomis ir patirtimi.

Užklausos formos ilgis

 

 

Kokio ilgumo turi būti užklausos forma priklauso ir nuo pačio produkto sudėtingumo. Bet kokiu atveju – prognozuočiau priklausomybę tarp užklausos formos sudėtingumo ir užpildymų skaičiaus. Jei Jūsų produktas yra naujas ir norint jį parduoti reikia ugdyti vartotojus ar kurti naują poreikį (pavyzdžiui, parduodate keliones baidarėmis Švedijoje), tuomet Jūsų tikslas – sulaukti kuo daugiau susidomėjusių klientų, tada ir užklausos forma turėtų būti maksimaliai trumpa. Na, o jeigu Jūsų produktas – gana standartinis ir jau turintis pastovią paklausą (pavyzdžiui, užuolaidos), tuomet užklausos forma galėtų būti ir ilgesnė (ypač, jei turite tikslą sulaukti tik daugiau konvertuojančių užklausų).

 

 

Pardavimų proceso ilgis

 

Jeigu Jūsų produkto pardavimų procesas susideda iš didesnio etapų skaičiaus, tuomet būtų tikslinga trumpinti užklausos formą. Pavyzdžiui, virtuvės baldų atveju, supaprastintas procesas turbūt būtų panašus į:

  1. Nekonkretus naujos virtuvės poreikio susiformavimas
  2. Idėjų paieškos
  3. Domėjimasis išsirinktų idėjų savybėmis (kaina, medžiagos ir kt.) – vizitai, skambučiai, rekomendacijos
  4. Vieno produkto išsirinkimas ir pirkimas

 

Virtuvės baldų pirkimo atveju efektyvesnė, manau, būtų paprastesnė/trumpesnė užklausos forma, taip surenkant didesnį susidomėjusių potencialių klientų skaičių bei papildomai juos “apdirbant” telefonu/susitikimuose. Tokiu atveju pradinis tikslas būtų surinkti kuo daugiau susidomėjusių klientų telefono numerių (tam, beje, puikiai tinka ir Facebook Lead Ads) bei vesti juos į saloną/susitikimą.

 

 

 

Kaštų ir naudos santykis

 

 

Užklausos formą ilginti ir daryti ją sudėtingesnę galima proporcingai didinant kliento gaunamą naudą. Tam labai tiktų įprastos naudos: speciali nuolaida, papildomas nemokamas kiekis, greitesnis pristatymas, išskirtinis turinys ir kt. Kuo kliento suvokiama vertė bus didesnė, tuo daugiau pastangų klientas įdės darydamas Jums naudingą veiksmą (pavyzdžiui, pildydamas užklausos/regisracijos formą). Svarbu atkreipti dėmesį į konkurentų/prekių pakaitalų situaciją ir apžvelgti, kiek klientai turi sugaišti laiko, norėdami sužinoti konkurentų/pakaitalų produktų kainas/savybes. Jei visoje rinkoje nėra galima gauti greitą atsakymą apie individualaus produkto kainą/savybes – Jūs turite dvi galimybes: arba būti išskirtiniu ir tokį pasiūlymą pateikti (pavyzdžiui, organizuoti labai detalią savitarną, kur užpildęs X laukų, klientas online matytų kainos/produkto pokyčius), arba būti kaip visi ir iš klientų imti daugiau informacijos užklausų formomis.

 

 

Formos skirtumai: mobile, desktop

 

Vertėtų atkreipti dėmesį ir į klientų įrenginių specifiką. Jei kuriate ilgą užklausos formą – rekomenduočiau padaryti atskirą formą mobile įrenginiams bei ją žymiai sutrumpinti.

 

 

Atsakymo laiko pažadas

 

Užpildžius formą būtina į klientų ekraną pateikti aiškią informaciją:
per kiek laiko klientai gali tikėtis atsakymo
kur ir kokiu būdu kreiptis, jei klientų netenkina šis atsakymo greitis ir jie pageidauja greitesnio atsakymo

 

 

Nežinote, kaip kurti užklausos formas ir reikia pagalbos? Skambinkite +370 675 32362 arba rašykite reikia@marketingo.lt.